Onze werkwijze
Intake en kennismaking:
Als eerste zullen we een afspraak maken voor een persoonlijke kennismaking en een intake gesprek. Dit intakegesprek heeft tot doel om inzicht te krijgen in je administratie en op basis daarvan afspraken te maken.
Vastleggen afspraken:
Nadat we overeenstemming hebben bereikt zullen we de afspraken vastleggen in een overeenkomst. In het intake gesprek zal naast de werkwijze ook de verdeling van taken om te komen tot een optimale samenwerking worden doorgesproken.
Samenwerken met de boekhouder:
Het is onmogelijk zonder een goede samenwerking een correcte boekhouding en juiste en tijdige fiscale aangiftes te verzorgen. Jij beschikt over de informatie en de documenten, zoals facturen en wij moeten ervoor zorgen dat alles juist en tijdig in de boekhouding wordt verwerkt.
Digitale samenwerking met de boekhouder
Het is niet meer van deze tijd om maandelijks met een stapeltje facturen en bankafschriften naar de boekhouder te rijden en deze documenten af te leveren zodat de boekhouder ze in de boekhouding kan invoeren. De aanlevering van facturen en bonnetjes gebeurt bij ons digitaal. Je mailt of scant de bonnen of facturen eenvoudig met onze App op je smartphone.
We zullen je niet lastig vallen met welke boekhoudkundige handelingen wij vervolgens doen, daar heb je juist ons voor ingehuurd. Wij zorgen ervoor dat je administratie het hele jaar door "bij is" en we tijdig de belastingaangiftes insturen. Daarna hoor je van ons welk bedrag je aan belasting moet betalen of welk bedrag je van de belastingdienst terug gaat ontvangen.
Na een boekjaar wordt het jaar afgesloten met een eindbalans en een verlies en winstrekening. Deze informatie (tezamen met nog wat andere informatie) vormt de basis van je aangifte inkomstenbelasting die wij voor jou en je eventuele fiscale partner verzorgen.
Als je werkt vanuit een BV, dan verzorgen we ook de aangifte Vennootschapsbelasting en het deponeren van de jaarrekening bij de Kamer van Koophandel. Ook sta je bij je BV "op de loonlijst". We maken de noodzakelijke loonstroken en jaaropgaves en doen maandelijks de aangifte loonheffing. Onze missie is om je te ontzorgen. Om die reden zorgen we ook voor de (verplichte) verslagen van de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA), zodat ook op dat punt alles in orde is.
Eenvoudig bonnen, facturen en bankmutaties aanleveren
Via onze app lever je eenvoudig al je bonnen en facturen aan. Dat klinkt simpel en dat is het ook. Je maakt een foto van je bonnetje en stuurt hem via de app door naar de administratie in Exact. Een factuur mailen mag natuurlijk ook.
Ik heb al een boekhouder maar wil overstappen, kan dat?
Ja, dat is heel eenvoudig. Nadat een aantal noodzakelijke formaliteiten is geregeld nemen wij jouw gehele administratie in korte tijd over. De afgeronde jaarrekening van je vorige boekhouder vormt de basis van jouw administratie. Is deze nog niet klaar? Geen probleem, we lossen het voor je op.
Neem contact met ons op voor een kennismaking of een offerte.
- U kunt ons bellen op 0345-849698 of 06-41681871
- of mailen op info@administratiekantoorbarnfield.nl
- ga naar de contactpagina CONTACT
- of u kunt gebruikmaken van het contactformulier aan de rechterzijde van deze pagina.